Навчальна лабораторія фізики твердого тіла (ауд. №6)
Призначення:
- забезпечення можливостей постановки та проведення експериментів для вивчення фізики твердого тіла:
- демонстрація розподілу електронів за енергією при термоемісії; визначення концентрації вільних електронів в металі на основі спостереження ефекта Холла;
- дослідження ферорезонансних стабілізаторів напруг;
- дослідження залежності коефіцієнта тепловіддачі сталі від різниці температур поверхні і оточуючого середовища;
- вивчення монохроматора;
- вивчення інтерференції поляризованого світла; вплив зовнішніх чинників на провідність напівпровідників.
біофізики (для студентів природничого факультету):
- фізичні основи клінічного методу визначення тиску крові;
- дослідження пружних властивостей біологічних тканин;
- визначення в’язкості біологічного розчину;
- вивчення проникності мембрани для метиленового синього;
- вимір концентраційного потенціалу компенсаційним методом;
- вивчення електрокінетичних явищ у розчинах електролітів.
фізики ( для студентів природничого факультету спеціальності «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування»:
- демонстрація закону Фарадея;
- градуювання термопари;
- вимірювання опорів за допомогою містка Уітсона;
- визначення концентрації розчину цукру поляриметром;
- визначення розмірів молекули олеїнової кислоти за допомогою моношару;
- вивчення лінійчастих спектрів газоподібних речовин;
- визначення коефіцієнта внутрішнього тертя (в’язкості) рідин методом Стокса;
- вивчення магнітного поля Землі;
- вивчення поверхневих властивостей рідин;
- визначення довжини світлової хвилі за допомогою дифракційної гратки.
Кількість робочих місць – 26
Оснащення: навчальні стенди, які дозволяють проводити експериментальні дослідження; прилади для самостійного конструювання схем лабораторних робіт (вольтметри, амперметри, ватметри, реостати, монохроматор, гальванометри, поляризаційний мікроскоп, мілівеберметр, візкозиметри, насоси, магніти); сучасні прилади та обладнання, яке забезпечує ілюстрацію фізичних процесів, навчальні демонстраційні програми.