Навчально-методичний посібник “Курсові роботи з фізики та методики навчання фізики”
Анотація: Навчально-методичний посібник підготовлений для допомоги здобувачам вищої освіти у написанні та захисті курсових робіт з загальної (теоретичної) фізики та методики навчання фізики. У методичному посібнику розкрито особливості організації науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти, загальні принципи наукової праці дослідника, наведено методичні рекомендації до написання основних розділів наукової роботи, висновків, наведено вимоги до оформлення курсової роботи, рекомендації з захисту та критерії її оцінювання. Методичні рекомендації розроблені на основі чинних нормативних документів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Посібник адресований здобувачам вищої освіти фізико-математичного факультету спеціальності Середня освіта (Фізика), викладачам закладів вищої освіти IV рівня акредитації.
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ
- Методика вивчення електричних явищ в шкільному курсі фізики на прикладі проектування іскрового розрядника.
- Нестандарті форми проведення уроків з фізики.
- Віртуальний експеримент у викладанні фізики.
- Особливості організації позакласної роботи з фізики.
- Використання саморобних приладів у процесі викладання фізики.
- Технологія критичного мислення у навчанні фізики.
- Сучасні освітні технології навчання фізики у закладах середньої освіти.
- Розвиток творчих здібностей учнів на уроках фізики.
- Методичні особливості розробки уроків з використанням винахідницьких задач з теми ««Електричні явища» у 9 класі».
- Вивчення нелінійних властивостей тертя в курсі фізики середньої школи.
- Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
- Основи експериментального методу в умовах сучасної фізичної освіти.
- Вдосконалення демонстраційного експерименту з фізики на основі сучасної цифрової техніки.
- Формування аналітичних здатностей учнів середньої школи на уроках фізики.
- Математичні методи роботи з обдарованими дітьми в процесі навчання фізики.
- Методика інтегрованих уроків з фізики та математики для учнів середньої школи.
- Методика використання технології SMART в навчанні фізики учнів основної школи.
- Програмно-вимірювальні комплекси у постановці навчальних досліджень з фізики.
- Методичні особливості використання інтерактивних дошок на уроках фізики в школі.
- Форми реалізації проектної технології навчання фізики в школі.
- Методичні принципи і форми реалізації STEM-освіти в навчанні фізики в старшій школі.
- Методика використання елементів робототехніки при вивченні фізики в школі.
- Формування здоров’язберігаючих компетентностей учнів на уроках фізики.
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ З ЗАГАЛЬНОЇ І ТЕОРЕТИЧНОЇ ФІЗИКИ
- Фазові переходи в термодинамічних системах.
- Проблема альтернативної енергетики.
- Дослідження енергетичної світності тіл.
- Фізико-хімічні методи отримання наночастинок.
- Визначення ширини забороненої зони напівпровідникового терморезистора.
- Визначення контактної різниці потенціалів контакту метал-напівпровідника.
- Загальна характеристика та класифікація вуглецевих наноматеріалів.
- Зондові методи дослідження наносистем.
- Фізико-хімічні методи очищення напівпровідникових сполук.
- Фізичні основи роботи та ефективність сонячних батарей.
- Вивчення механізмів розсіювання світла.
- Експериментальне визначення сталої Планка за допомогою світлодіода.
- Дослідження радіоактивного випромінювання в закритих приміщеннях.
- Теоретичні основи ефективності теплових двигунів.
- Дослідження фізичних основ технології магнітної резонансної томографії.
- Проєктування електронних схем засобами WorkBanch.
- Фізичні основи роботи сенсорів вимірювальних систем.