Тематика курсових робіт

Навчально-методичний посібник “Курсові роботи з фізики та методики навчання фізики”

Анотація: Навчально-методичний посібник підготовлений для допомоги здобувачам вищої освіти у написанні та захисті курсових робіт з загальної (теоретичної) фізики та методики навчання фізики. У методичному посібнику розкрито особливості організації науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти, загальні принципи наукової праці дослідника, наведено методичні рекомендації до написання основних розділів наукової роботи, висновків, наведено вимоги до оформлення курсової роботи, рекомендації з захисту та критерії її оцінювання. Методичні рекомендації розроблені на основі чинних нормативних документів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Посібник адресований здобувачам вищої освіти фізико-математичного факультету спеціальності Середня освіта (Фізика), викладачам закладів вищої освіти IV рівня акредитації.

 

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ  З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ 

  1. Методика вивчення електричних явищ в шкільному курсі фізики на прикладі проектування іскрового розрядника.
  2. Нестандарті форми проведення уроків з фізики.
  3. Віртуальний експеримент у викладанні фізики.
  4. Особливості організації позакласної роботи з фізики.
  5. Використання саморобних приладів у процесі викладання фізики.
  6. Технологія критичного мислення у навчанні фізики.
  7. Сучасні освітні технології навчання фізики у закладах середньої освіти.
  8. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках фізики.
  9. Методичні особливості розробки уроків з використанням винахідницьких задач з теми ««Електричні явища» у 9 класі».
  10. Вивчення нелінійних властивостей тертя в курсі фізики середньої школи.
  11. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  12. Основи експериментального методу  в умовах сучасної фізичної освіти.
  13. Вдосконалення демонстраційного експерименту з фізики на основі сучасної цифрової техніки.
  14. Формування аналітичних здатностей учнів середньої школи на уроках фізики.
  15. Математичні методи роботи з обдарованими дітьми в процесі навчання фізики.
  16. Методика інтегрованих уроків з фізики та математики для учнів середньої школи.
  17. Методика використання технології SMART в навчанні фізики учнів основної школи.
  18. Програмно-вимірювальні комплекси у постановці навчальних досліджень з фізики.
  19. Методичні особливості використання інтерактивних дошок на уроках фізики в школі.
  20. Форми реалізації проектної технології навчання фізики в школі.
  21. Методичні принципи і форми реалізації STEM-освіти в навчанні фізики в старшій школі.
  22. Методика використання елементів робототехніки при вивченні фізики в школі.
  23. Формування здоров’язберігаючих компетентностей учнів на уроках фізики.

 

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ  З ЗАГАЛЬНОЇ  І ТЕОРЕТИЧНОЇ ФІЗИКИ 

  1. Фазові переходи в термодинамічних системах.
  2. Проблема альтернативної енергетики.
  3. Дослідження енергетичної світності тіл.
  4. Фізико-хімічні методи отримання наночастинок.
  5. Визначення ширини забороненої зони напівпровідникового терморезистора.
  6. Визначення контактної різниці потенціалів контакту метал-напівпровідника.
  7. Загальна характеристика та класифікація вуглецевих наноматеріалів.
  8. Зондові методи дослідження наносистем.
  9. Фізико-хімічні методи очищення напівпровідникових сполук.
  10. Фізичні основи роботи та ефективність сонячних батарей.
  11. Вивчення механізмів розсіювання світла.
  12. Експериментальне визначення сталої Планка за допомогою світлодіода.
  13. Дослідження радіоактивного випромінювання в закритих приміщеннях.
  14. Теоретичні основи ефективності теплових двигунів.
  15. Дослідження фізичних основ технології магнітної резонансної томографії.
  16. Проєктування електронних схем засобами WorkBanch.
  17. Фізичні основи роботи сенсорів вимірювальних систем.