ПРО НАУКОВО-ДОСЛІДНУ РОБОТУ
НАУКОВОЇ ШКОЛИ
«ТЕОРЕТИКО-ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОБ’ЄКТИВІЗАЦІЇ КОНТРОЛЮ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»
Робота наукової школи була зосереджена на:
- впровадженні методології управління процесом формування професійних компетентностей майбутніх учителів фізико-технологічних спеціальностей в умовах вимог сучасної освітньої парадигми та орієнтирів Національної рамки кваліфікацій;
- удосконаленні технологічних схем створення та використання цільових освітньо-професійних програм та галузевих стандартів вищої освіти;
- ілюстрації можливостей використання дидактичної моделі управління дієвою фаховою підготовкою майбутніх учителів на компетентнісному рівні, завдяки зорієнтованості на пошуково-креативні схеми навчання, відповідно до вимог двоступеневої освіти (моделей бакалавра і магістра);
- виробленні технологій залучення студентів до результативної науково-дослідницької діяльності як ефективного засобу формування власного педагогічного кредо;
- популяризаціі комплексу навчально-методичних пакетів підтримки професійного навчання: цільові освітньо-професійні програми, підручники, навчальні посібники, збірники задач, дидактичні матеріали, тематичні завдання еталонного характеру, професійно значущі сценарії технологій активного навчання, електронні посібники, методичні рекомендації тощо;
- обґрунтуванні педагогічної доцільності та ефективності впровадження цілісної дидактичної системи формування і становлення майбутнього учителя фізики на засадах заданих особистісних цілеорієнтацій та пошуково- креативних схем навчання.
- методології формування дидактики фізики в сучасних умовах
- прогнозуванні освіти з дисциплін природознавчо-математичних і технологічних освітніх галузей в умовах особистісно орієнтованого навчання та ступеневої освіти
- проектуванні освітніх середовищ для різних освітніх галузей
- еталонних вимірники якості знань та об’єктивізація контролю навчально-пізнавальної діяльності
- управлінні навчально-пізнавальною діяльністю на основі цілеорієнтування навчального процесу
- розробці цільових освітньо-професійних програм та освітніх стандартів
- управлінні процесом формування професійних якостей майбутніх учителів
- інноваційних технологіях формування STEM фахівця в контексті євроінтеграційних процесів
Основні досягнення за звітний період (2023 р.):
– розроблена концепція цілеспрямованого управління якістю підготовки майбутніх фахівців в умовах мкльтидисциплінарносиі та STEM-освіти;
– адекватні до змістової та компетентнісно-світоглядної підготовки фахівця освітні середовища, як за інформаційно-технологічною, так за матеріально-технічною (ресурсною) структурними складовими;
– навчально-методичні пакети підтримки професійного навчання (навчальні та електронні посібники, підручники, збірники, навчальні та науково-методичні, дидактичні матеріали, професійно-значущі відеосюжети, тематичні завдання еталонного характеру і ін.);
– оптимізація раціонально-логічного та почуттєво-ціннісного особистісних начал у професійно-значущій навчально-пізнавальній діяльності тощо.
– продовжується розробка теорії і розроблено технології прогнозування, цілеорієнтації та управління особистісно орієнтованого навчання;
– обгрунтовано та вироблено систему навчального фізичного експерименту в аспекті забезпечення дієвої фахової підготовки майбутніх учителів фізики;
Проведено
Міжнародну науково-методичну інтернет-конференцію «ТЕХНОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ STEM-ОСВІТИ В УМОВАХ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦЯ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО НАПРЯМУ» Кам’янець-Подільський 26-27 жовтня 2023 року
Опубліковано
Петро АТАМАНЧУК, Марія БРИЧКА. Визначальні природничо-наукові передумови результативного і якісного навчання індивіда. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.14
Оксана СЕМЕРНЯ, Жанна РУДНИЦЬКА. Формування компетентностей здобувачів освіти засобами інноваційних природничо-наукових технологій. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.28
Аркадій КУХ, Оксана КУХ. Світоглядно-ціннісні аспекти STEM-освіти Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.118
Вадим МЕНДЕРЕЦЬКИЙ. Використання експериментальних завдань в курсі географії. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.124
Олег ПАНЧУК. Формування предметних компетентностей майбутнього вчителя фізики засобами ІКТ Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.132
Руслан ПОВЕДА, Тетяна ПОВЕДА. Вивчення фракталів в університетському курсі електродинаміки Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.136
Тетяна ПОВЕДА, Руслан ПОВЕДА. Професійний контекст навчання як базова складова підготовки майбутнього вчителя в університеті Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.141
Оксана ЧОРНА, Олег РАЧКОВСЬКИЙ. Підготовка майбутнього вчителя до створення безпечного освітнього середовища в закладі середньої освіти Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільсmкий :Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29: Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. 172 с. C.155
Атаманчук П.С. ДИДАКТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ФАХІВЦЯ В УМОВАХ STEM-ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРИРОДНИЧО НАУКОВИХ ІННОВАЦІЙ І ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/28846/1/1_Atamanchuk.pdf
Атаманчук П.С., Атаманчук В.П. ПРИРОДНИЧО-НАУКОВІ ІННОВАЦІЇ В ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІЙ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ. URL: https://lib.iitta.gov.ua/737616/1/28-56-PB-%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D1%81%D1%82%D1%82%D0%B5%D0%B9%20(%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0).pdf
Марія БРИЧКА, Петро АТАМАНЧУК ГРАМОТНЕ ФОРМУВАННЯ КОНСУЛЬТАТИВНОРЕПЕТИТОРСЬКОЇ ГРУПИ ЯК ЗАПОРУКА ЯКІСНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЇ ВЗАЄМОНАВЧАННЯ URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Петро АТАМАНЧУК ІННОВАЦІЙНІ МОДЕЛІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОГО ПРОФІЛЮ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ НУШ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ ТА ПОВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ. С.143 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Андрій ПАЛАМАР, Аркадій КУХ ЕФЕКТ КИРЛІАН ТА ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ В ДОСЛІДЖЕННІ БІОЛОГІЧНИХ ОБ’ЄКТІВ URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Богдан ПАВЛЮК, Аркадій КУХ ВІРТУАЛЬНИЙ ЕКСПЕРМЕНТ НА УРОКАХ ФІЗИКИ URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Вадим ПЯТКОВСЬКИЙ, Аркадій КУХ ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ФІЗИКИ C.35 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Владислав НЕТЕЧА, Оксана КУХ 3D МОДЕЛЮВАННЯ МЕХАНІЧНИХ ЯВИЩ В СЕРЕДОВИЩІ TINKERCAD. C.36 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Марина МЯСТКОВСЬКА, Віталій ІВАНЮК, Дарія МЯСТКОВСЬКА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕХНОЛОГІЙ ТЕСТУВАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Оксана ЧОРНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Олег ПАНЧУК ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ С.111 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Олександр САВЧУК, Аркадій КУХ ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ РОБОТОТЕХНІКИ НА ЗАНЯТТЯХ STEM ГУРТКА. URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Олексій ПЯТКОВСЬКИЙ, Аркадій КУХ РОЗРОБКА ІНТЕРФЕЙСІВ ДОДАТКІВ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ. С.132 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Руслан ПОВЕДА, Тетяна ПОВЕДА 3D-ДРУК ЯК ЕЛЕМЕНТ STEM-ОСВІТИ В УМОВАХ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ. С. 149 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Святослав СКРИПНЮК, Аркадій КУХ ЦИФРОВІ ДОДАТКИ З АСТРОНОМІЇ ТА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ. С. 155. URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Софія ДЕМБІЦЬКА, Марина МЯСТКОВСЬКА, Дарія МЯСТКОВСЬКА СУЧАСНІ МЕТОДОЛОГІЇ ПРОЕКТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ. С..157 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Тетяна ЛЮБА, Олег РАЧКОВСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ ЗАПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Юлія УСЕНКО, Аркадій КУХ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ ОСНОВ АСТРОНОМІЇ С. 179 URL: https://mvf.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/tezy-2023_ok_.pdf
Загальна кількість публікацій, що відображає діяльність наукової школи звітний період понад переважає 50 найменувань.
міжнародна співпраця
- Підписано Меморандум про співробітництво та партнерство з Середньо східним технічним університетом (Туреччина, Анкара – з 2023 р.);
- Підписано Меморандум про співробітництво та партнерство з Молдовським державним педагогічним університетом імені Іона Граге (Молдова, Кишинів – з 2023 р)
Керівник наукової школи Аркадій КУХ