Мета діяльності лабораторії “Управління навчально-пізнавальною діяльністю”:
- забезпечення умов для дослідження інноваційних процесів в управлінні навчальним процесом в закладах освіти
- виявлення параметрів керованості і прогнозованості в навчанні
- експериментальний (науково-дослідний) характер роботи лабораторії розгортається на основі програмно-цільового підходу до управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів, абітурієнтів, студентів, магістрантів, учителів, (в рамках підвищення кваліфікації та перекваліфікації), аспірантів та докторантів
Основними задачами діяльності лабораторії “ є:
- вивчення проблеми управління навчально-пізнавальною діяльністю у різних видах і формах освіти, її спрямованості та змісту;
- вивчення інноваційних процесів, що відбуваються у загальноосвітніх та вищих навчальних закладів (та поза ними), науково-методичне забезпечення переведення їх у режим експериментальної роботи з розвитку освітньої установи, розробка і впровадження конкретних схем управління з навчальних предметів і дисциплін;
- проведення діагностичних досліджень стану освітньо-розвивальних процесів та їх впливу на формування особистості студента (учня) й викладача (педагога);
- розробка умов успішної адаптації нових освітніх програм, навчальних посібників, технологій, гнучких структур випереджальної освіти, дистанційного навчання та ін.;
- аналіз педагогічного досвіду вчителів, методистів, науковців і розробка методик з його використання;
- розробка експериментальних освітніх програм (у тому числі авторських), наукових гіпотез і концепцій розвитку змісту навчальних предметів, раціональних режимів навчання, нових педагогічних теорій і практик, методів і прийомів освітніх технік і технологій, а також програм дослідницьких моніторингових робіт;
- розробка концепцій (концептуальних моделей) і програм науково-дослідного експерименту й надання практичної допомоги педагогічним працівникам у розробці та проведенні індивідуальних експериментально-дослідницьких робіт, моделюванні занятьв, навчально-пізнавальних ситуацій та ін.
Зміст роботи лабораторії передбачає відстеження закономірностей та окремих показників протягом тривалого періоду розвитку навчального закладу, аналіз позитивних і негативних явищ, що виникають у ході розвитку окремих компонентів цілісного педагогічного процесу, рішення задач найближчої перспективи (2-3 роки). Обов’язковим блоком у змісті діяльності лабораторії є:
- пошук шляхів удосконалення методичної роботи;
- визначення напрямів експериментальної роботи;
- аналітичний контроль, моніторингові обстеження рівня навченості й вихованості студентів, педагогічної майстерності та професійної компетентності викладачів, ходу експерименту та його результатів.
Основні функції діяльності науково-дослідної лабораторії зосереджені на:
- об’єднання інтелектуальних, фінансових та матеріально-технічних ресурсів при виконанні наукових досліджень;
- впровадження результатів наукових досліджень у виробництво та у навчальний процес;
- кадрове, матеріально-технічне, правове та інформаційне забезпечення виконання наукових досліджень;
- оприлюднення результатів наукових досліджень (крім випадків, які пов’язані з дотриманням умов конфіденційності) на конференціях, семінарах та у наукових виданнях;
- розвиток кадрового потенціалу університету та відповідних наукових шкіл.
Для досягнення поставлених цілей науково-дослідна лабораторія виконують наступну діяльність:
- надання наукових, консультаційних, експертних та інших видів послуг, напрям яких відповідає науковим напрямкам діяльності лабораторії, організаціям, підприємствам, установам та фізичним особам;
- пошук споживачів наукової продукції університету;
- забезпечення комерціалізації результатів наукових досліджень та впровадження їх у виробництво;
- залучення науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів, студентів університету до виконання науково-дослідних робіт з оплатою праці та на загальних засадах;
- придбання та підтримка у належному технічному стані приладів, обладнання та матеріалів для виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (НДДКР); проведення метрологічної атестації та повірки контрольно-вимірювальної апаратури;
- отримання дозвільних документів для проведення певних видів діяльності;
- збір та узагальнення результатів наукових досліджень за напрямком діяльності науково-дослідної лабораторії;
- підготовка наукових та науково-педагогічних кадрів.
Лабораторія здійснює
- науково-теоретичні дослідження з проблеми “Управління навчально-пізнавальною діяльністю” ;
- вироблення та впровадження інноваційних технологій управління пізнавальною діяльністю (вищі та середні заклади освіти);
- розробку та апробацію навчально-методичних посібників, орієнтованих на використання нових засобів та технологій навчання і управління цим процесом.
- освітньо-консультативну діяльність з підвищення науково-професійного рівня використання нових засобів та технологій навчання і управління пізнавальною діяльністю.
- вивчення попиту на навчально-методичну та науково-методичну продукцію лабораторії, встановлення ділових зв’язків з видавництвами.
- налагодження наукових зв’язків з вищими закладами освіти та науково-методичними центрами.
- надання послуг з відлагодження, встановлення та використання засобів нових інформаційних технологій.
- виготовлення та поширення мультимедійних засобів та медійних продуктів в закладах освіти.
- розробку і впровадження педагогічних програмних засобів навчання.
- публікацію матеріалів з проблеми управління навчально-пізнавальною діяльністю