Оптасюк Сергій Васильович

Оптасюк Сергій Васильович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри фізики

Сергій Оптасюк – Газета "Студентський меридіан"

Народився 6 лютого 1979 р. в с. Привільне, Дубенського району, Рівненської області. У 1996–2001 рр. навчався на фізико-технологічному факультеті Рівненського державного гуманітарного університету, який закінчив із відзнакою за спеціальністю фізика і технічна творчість. З 2001 р. по 2004 р. навчався в аспірантурі Інституту фізики напівпровідників ім. В.Є. Лашкарьова НАН України.  Після закінчення аспірантури з 2004 р. по 2009 р. працював на посаді молодшого наукового співробітника Інституту фізики напівпровідників ім. В.Є. Лашкарьова. У 2009 р. захистив дисертацію „Вплив мікроструктурних перетворень на люмінесценцію низькорозмірних ZnS, CdSe” на здобуття наукового ступеня кандидата фізико-математичних наук за спеціальністю 01.04.10 – фізика напівпровідників та діелектриків. З 2009 р. старший викладач кафедри фізики Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. З 2011 р. доцент кафедри фізики Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.  В 2014 р. присвоєно вчене звання – доцент кафедри фізики. З 2020 року і дотепер – завідувач кафедри фізики.  Автор (співавтор) понад 50 наукових праць. Основні наукові інтереси пов’язані з фізикою напівпровідників:  кінетичні явища в напівпровідниках, термоелектричні ефекти в напівпровідниках, оптичні властивості халькогенідів свинцю та твердих розчинів но його основі, термоелектричне матеріалознавство, використання мікропроцесорних систем в фізичному експерименті.

Головний редактор Збірника наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна.

Керівник прикладного  дослідження «Оптичні та електронні властивості наноструктурованих середовищ на основі халькогенідних матеріалів» (Номер державної реєстрації: 0120U105695). Термін виконання 2020-2025 рр

Викладає дисципліни: фізика твердого тіла, фізика напівпровідників та діелектриків, квантова механіка, класична електродинаміка.

Наукові інтереси:  кінетичні явища в напівпровідниках, термоелектричні ефекти в напівпровідниках, оптичні властивості халькогенідів свинцю та твердих розчинів на його основі, термоелектричне матеріалознавство, використання мікропроцесорних  систем в фізичному експерименті.

Перелік 

основних наукових та науково-методичних праць

Навчальні посібники

  1. Поведа Р.А Оптасюк С.В. Криськов Ц.А. Основи сучасної електроніки. Лабораторний практикум. Частина 1. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2018. – 70 с.
  2. Поведа Р.А. Оптасюк С.В. Основи сучасної електроніки. Частина 2 ДИСКРЕТНА ЕЛЕКТРОНІКА. Лабораторний практикум. –Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2020. – 68 с.
  3. Поведа Р.А.  Оптасюк С.В., Авдеюк П.І.  Модульні контрольні роботи з курсу «Електрика та магнетизм». – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2019. – 50 с.
  4. Оптасюк О.М., Григорчук І.Д., Оптасюк С.В. Радіобіологія. – Навчально-методичний посібник / 2-ге вид., перероб. і доповн. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2021. – 90 с.
  5. В.А. Іванюк, С.В. Оптасюк, В.С Щирба, О.В. Фуртель Комп’ютерні технології у дослідження складних динамічних процесів. Навчально-методичний посібник. – Кам’янець-Подільський: «Друкарня Рута», 2021. – 87 с.
  6. Оптасюк С.В., Рачковський О.М., Чорна О.Г. Загальна фізика. Атомна та ядерна фізика. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2023. 116 с.  
  7. Рачковський О.М., Оптасюк С.В., Чорна О.Г. Загальна фізика «Оптика» (теорія +практика+експеримент): навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Фізика) [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. 180 c.
  8. Оптасюк О.М., Григорчук І.Д., Оптасюк С.В. Інструментальні методи досліджень в біології та медицині. Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський:Аксіома, 2021. – 95 с.
  9. Оптасюк С.В., Рачковський О.М., Чорна О.Г. Загальна фізика «Оптика» (теорія+практика+експеримент) навчально-методичний посібник.ю Кам’янець-Подільський. Кам’янець-Подільський національний Університет імені Івана Огієнка. 2022. 180 с.
  10. Оптасюк С.В., Рачковський О.М.,Чорна О.Г. Загальна фізика. Атомна та ядерна фізика.Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський. Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2023. 116 с.
  11. Любинський О.І., Оптасюк О.М., Оптасюк С.В. Моделювання біологічних систем та інноваційні проєкти.  Методичні рекомендації до виконання практичних занять Кам’янець-Подільський.Рута. 2023. 52 c.
  12. Поведа Т. П., Поведа Р.А.,Оптасюк С.В. Курсові роботи з фізики та методики навчання фізики. Ннавчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський. К-ПНУ ім.Огієнка.2023. 101 с.

Наукові статті та тези 

  1. Рачковський О.М.,  Оптасюк С.В., Поведа Р.А.  Особливості дослідження гальваномагнітних характеристик напівпровідникових тонких плівок // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С. 122-125.
  2. Смірнов О.Е., Мунтян М.С., Губанова А.О, Оптасюк  С.В. Методичний аспект проведення спостережень за зміною об’ємної концентрації радону в залежності від географічно-сейсмічних  параметрів у регіоні // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С. 125-133.
  3. Поведа Р.А Оптасюк С.В. Моделювання електричних властивостей мемристора. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. 2019.  Випуск 25. Управління інформаційно-навчальним середовищем як концептуальна основа результативності фізико-технологічної освіти. 137-140.
  4. Формування експериментальних компетентностей учнів з фізики на основі системного підходу. С. І. Дмитрук, А. О. Губанова  С.В. Оптасюк // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. Випуск 25. 2019. -С. 54-58. 
  5. Поведа Р.А., Оптасюк С.В.  Моделювання характеристик синхронного детектора як складової систем обміну данними /Р.А. Поведа, С.В. Оптасюк// Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. Випуск 27. С. 120-124.
  6. Effect of the doping method on luminescent properties of ZnS: Ag. Yu Yu Bacherikov, AG Zhuk, OB Okhrimenko, E Yu Pecherskaya-Gromadskaya, VV Kidalov, S,V, Optasyuk. Semiconductor Physics Quantum Electronics & Optoelectronics. №3. 2019. -Р. 361-365
  7. Оптасюк С.В. Динаміка кристалічної решітки для PbTe:Bi(Sb). Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. ‑ Випуск 11. 2018. С. 62-70. 
  8. Ківалов В.В., Дечук А.Ф., Криськов Ц.А., Бачеріков Ю.Ю., Охріменко О.Б., Жук А.Г., Оптасюк С.В. Халькогенідні стекла леговані дрібнодисперсним ZnS:Mn. Матеріали першої міжнародної науково-практичної конференції «Елементи, прилади та системи електронної техніки» -Запоріжжя. ЗДІА. 2018. 19-20 С.
  9. Оптасюк С.В. Вплив легуючої домішки Sb на термоелектричні параметри PbTe. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. ‑ Випуск 12. 2019. С. 52-54 
  10. Об’ємна концентрація радона як можливий передвісник сейсмічних подій в карпатському регіоні. Смірнов О.Е., Мунтян М.С., Оптасюк С.В.,Дмитрук С.І. Програма та реферативні матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Концепція управління процесами формування природничо-наукової компетентності майбутнього педагога фізико-технологічного профілю в STEM-орієнтованому навчальному середовищі» (7-8 жовтня 2020 р.).– С. 24.
  11. Розрахунок енергетичного спектра електронів в квантових ямах, в центрі яких є додаткова заглибина. Матеріали звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2021. – С. 296-299.
  12. Оптасюк С.В. Методичні особливості використання платформи Аrduino в навчальному процесі. Міжнародна наукова конференція «Концепція формування природничо-наукової компетентності та світогляду майбутнього фахівця в умовах STEM-освіти», 6-7 жовтня 2021 року Кам’янець- Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець- Подільський, Україна.
  13. Оптасюк С.В., Рачковський О.М.,  Поведа Р.А.  Особливості дослідження гальваномагнітних характеристик напівпровідникових тонких плівок // Збірник наукових праць Кам”янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2022. Випуск 28: Концептуальні основи  розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти.
    С. 122-125.
  14. Смірнов О.Е., Мунтян М.С., Губанова А.О, Оптасюк  С.В. Методичний аспект проведення спостережень за зміною об’ємної концентрації радону в залежності від географічно-сейсмічних  параметрів у регіоні // Збірник
    наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С. 125-133.