Перспективи розвитку школи

Перспективи розвитку ліцею – Освіта.UA

Перспективи розвитку наукової школи:

– удосконалення системи організації наукової школи, поглиблення її спеціалізації згідно з державними стандартами стосовно вищої освіти,
– забезпечення тісної інтеграції освіти та наукових досліджень, використання досліджень у навчанні студентів, а також поступове зменшення педагогічного
навантаження для учасників наукової школи, які ефективно працюють над науковим дослідженням і результативно ведуть підготовку наукових кадрів;
– забезпечення високого рівня інформаційної відкритості та інтеграції до світової системи освіти і науки, здатності до сприйняття світового досвіду, нових напрямів наукових досліджень та методології навчання;
– удосконалення студентської науково-дослідної діяльності та її стимулювання;
– висвітлення результатів науково-дослідної роботи та наукових розробок в  засобах масової інформації, на симпозіумах, конференціях усіх рівнів з метою їх широкого впровадження у практику роботи освітніх навчальних закладів.

Пропонуємо такі основні критерії, відповідно до яких науково-педагогічні колективи університету можуть бути віднесені до наукових шкіл:
– наявність одного лідера – доктора наук – визнаного ученого в Україні, що працює в університеті, науково- педагогічна діяльність якого забезпечує збереження лідируючих позицій школи в її науковому напрямі;
– наявність широкого наукового напряму, що охоплює наукові інтереси всіх учасників;
– підтримка в колективі атмосфери корпоративної творчості, концептуальної єдності в дослідженнях і підходах до проблем, що вивчаються;
– достатня кількість членів наукової школи (не менше 10 осіб) різних вікових груп і наукової кваліфікації: доктори наук, кандидати наук, докторанти, аспіранти, студенти;
– стійкість і спадкоємність традицій – існування творчого колективу, що працює за темою наукової школи не менше 5-7 років;
– висока якість досліджень творчого колективу, що підтверджується значною кількістю публікацій у фахових наукових виданнях України, наукових монографій, навчальних посібників (не менше 10 за останні 5 років);
– висока активність в підготовці наукових кадрів вищої кваліфікації, підтверджувана захищеними в колективі кандидатськими і докторськими дисертаціями (не менше 5);
– висока ефективність досліджень і визнання колективу на вітчизняному і міжнародному рівнях, підтверджувані:
1) регулярною участю у вітчизняних і зарубіжних наукових симпозіумах;
2) цитуванням учасників школи у наукових доробках дослідників, які не входять до її складу;
3) роботою експертами і рецензентами у фахових наукових збірниках та журналах, фондах, програмах, експертизі дисертацій;
4) членством у редколегіях наукових журналів, організаційних і програмних комітетах закордонних, міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій;
5) виконаними договорами на науково-дослідну роботу;
6) широкою участю в освітньому процесі та високим рівнем підготовки фахівців з вищою освітою, підтверджені формуванням нових і постійним оновленням наявних освітніх програм і навчальних курсів, підготовкою і виданням
монографій, підручників та навчальних і навчально- методичних посібників з Грифом МОН України.