11–14 грудня 2024 року проходила ІV Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Інноваційні практики наукової освіти», організована Національною академією педагогічних наук України, Інститутом обдарованої дитини НАПН України та Національним центром «Мала академія наук України».
Конференція була присвячена обговоренню проблем, перспектив і способів впровадження наукової освіти, а також популяризації інноваційних практик на всіх рівнях навчання – від дошкільної освіти до вищої, як у закладах формальної освіти, так і в позашкільних установах державної і недержавної форм власності.
Вона об’єднала понад пів тисячі фахівців, педагогів, науковців, дослідників, зацікавлених у переосмисленні як формальної, так і неформальної освіти з метою покращення наукової грамотності громадян України, що може стати благодатним ґрунтом для подальшої продуктивної дослідницької діяльності українців та сприятиме підвищенню науково-технічного потенціалу нашої країни.
Для виступу у пленарному засіданні конференції було запрошено команду дослідників фізико-математичного факультету К-ПНУ, до складу якої увійшли здобувачі магістерського рівня вищої освіти, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Фізика, інформатика)», — Поліна ІВАНОВИЧ і Микола КОВАЛЬСЬКИЙ.
Модерувала пленарні виступи завідувач відділу проєктування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України, методист Національного центру «Мала академія наук України», кандидат психологічних наук Оксана КОВАЛЬОВА.
Упродовж пленарного засідання виголошувалися цікаві доповіді, в яких вітчизняні та запрошені іноземні фахівці піднімали важливі для сучасної освітньої практики питання, пов’язані із забезпеченням належної підтримки пізнавально-дослідницької діяльності учнів різного віку, з розвитком мисленнєвої та творчої діяльності дітей, особливо актуальні в епоху поширення засобів генеративного штучного інтелекту, а також про дієві методи навчання, що допомагають швидше та продуктивніше засвоювати навчальний матеріал.
Також із доповіддю на тему «Робототехніка як інструмент дослідницького навчання у цифровій освіті» виступила магістрантка нашого факультету Поліна ІВАНОВИЧ, яка водночас є вчителем фізики і практикуючим педагогом. Вона презентувала власний досвід роботи з молодшими школярами в одній з приватних шкіл робототехніки та програмування міста Кам’янця-Подільського та розповіла про практику наставництва свого колеги-одногрупника Миколи КОВАЛЬСЬКОГО, який працює у цій же школі, але з більш дорослими учнями.
У наш час робототехніка, будучи міждисциплінарною галуззю, виступає потужним інструментом поєднання теоретичних знань з практичними навичками. Це особливо актуально у контексті популяризації STEM-освіти, яка націлена на розвиток критичного мислення, інженерної творчості та наукової грамотності.
Подібна навчально-практична діяльність, в якій реалізується модель навчання учнів через досвід з елементами науково-експериментальної роботи, є дуже корисною для закладання фундаменту розвитку дослідницьких навичок у дітей та молоді, а також важливою для формування у юного покоління компетенцій майбутнього.
Наприкінці виступу доповідачці подякували за дуже цікаву доповідь та побажали успіхів у подальшому розвитку цього потужного і перспективного напрямку.
Вітаємо магістрантів фізико-математичного факультету Поліну ІВАНОВИЧ і Миколу КОВАЛЬСЬКОГО з успішною участю у Всеукраїнській науково-практичній конференції, з блискучою доповіддю на ній Поліни ІВАНОВИЧ та з отриманою Подякою Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України!